unknown 1 maand geleden
bovenliggende
commit
4ce6ee33fe
5 gewijzigde bestanden met toevoegingen van 113 en 38 verwijderingen
  1. 20 20
      .obsidian/workspace.json
  2. 16 16
      English/Homework.md
  3. 33 0
      English/Text 6.md
  4. 26 2
      English/homework 2.md
  5. 18 0
      todo/Счета.md

+ 20 - 20
.obsidian/workspace.json

@@ -22,31 +22,31 @@
             }
           },
           {
-            "id": "51c79719ce88ca63",
+            "id": "8c8deed041168116",
             "type": "leaf",
             "state": {
               "type": "markdown",
               "state": {
-                "file": "English/Homework.md",
+                "file": "English/homework 2.md",
                 "mode": "source",
                 "source": false
               },
               "icon": "lucide-file",
-              "title": "Homework"
+              "title": "homework 2"
             }
           },
           {
-            "id": "412984d9b6a8c364",
+            "id": "7158336fda4cbb15",
             "type": "leaf",
             "state": {
               "type": "markdown",
               "state": {
-                "file": "English/homework 2.md",
+                "file": "English/Homework.md",
                 "mode": "source",
                 "source": false
               },
               "icon": "lucide-file",
-              "title": "homework 2"
+              "title": "Homework"
             }
           }
         ],
@@ -73,7 +73,7 @@
                 "autoReveal": false
               },
               "icon": "lucide-folder-closed",
-              "title": "Файловый менеджер"
+              "title": "Files"
             }
           },
           {
@@ -173,17 +173,22 @@
   },
   "left-ribbon": {
     "hiddenItems": {
-      "switcher:Меню быстрого перехода": false,
-      "graph:Граф": false,
-      "canvas:Создать новый холст": false,
-      "command-palette:Открыть палитру команд": false,
-      "markdown-importer:Импорт Markdown-файлов": false
+      "switcher:Open quick switcher": false,
+      "graph:Open graph view": false,
+      "canvas:Create new canvas": false,
+      "command-palette:Open command palette": false,
+      "markdown-importer:Open format converter": false
     }
   },
-  "active": "412984d9b6a8c364",
+  "active": "7158336fda4cbb15",
   "lastOpenFiles": [
-    "English/Homework.md",
     "English/homework 2.md",
+    "English/Homework.md",
+    "Python/function основное.md",
+    "Python/jinja.md",
+    "English/Text 5.md",
+    "todo/Счета.md",
+    "English/Text 6.md",
     "hardcore web development/4. Linux.md",
     "hardcore web development/5-6-7 Internet.md",
     "linux/linux common.md",
@@ -202,7 +207,6 @@
     "English/img/13-1.JPEG",
     "English/img/12-3.JPEG",
     "English/img/12-2.JPEG",
-    "todo/Счета.md",
     "ROTEK/BT_6714.md",
     "hardcore web development/11. SQL/Задание.md",
     "hardcore web development/11. SQL/Сортировка данных.md",
@@ -216,7 +220,6 @@
     "proGit.md",
     "todo/Задачи по направлениям.md",
     "todo/Тренировки и занятия.md",
-    "Greenstar/modbus in ethernet stm32.md",
     "docs/sniffers_texto.pdf",
     "English/img/9-4.jpg.~tmp",
     "English/img/9-9.jpg.~tmp",
@@ -224,9 +227,6 @@
     "English/img/9-7.jpg.~tmp",
     "English/img/9-6.jpg.~tmp",
     "English/img/9-5.jpg.~tmp",
-    "English/img/9-3.jpg.~tmp",
-    "linux/Сценарий. Полная настройка Windows, WSL и инструментов для разработчика.md",
-    "hardcore web development/SSH how to.md",
-    "hardcore web development/10. frontend.md"
+    "English/img/9-3.jpg.~tmp"
   ]
 }

+ 16 - 16
English/Homework.md

@@ -324,22 +324,22 @@
 
 ~={green}117 Переведите, обращая внимание на время глагола в главном предложении.=~
 1. Я знаю, что он скоро придет. I now that he will come soon.
-2. Я знал, что он скоро придет.
-3. Я думаю, что она будет спать в это время.
-4. Я думал, что она будет спать в это время.
-5. Она думает, что сделает всю работу к пяти часам.
-6. Она думала, что сделает всю работу к пяти часам.
-7. Она боялась, что ее друг не придет.
-8. Они написали, что скоро придедут.
-9. Я был уверен, что встречу его на станции.
-10. Я думаю, что папа скоро напишет нам письмо.
-11. Вам сказали, что в декабре мы будет писать контрольную работу?
-12. Он понял, что никогда ее не забудет.
-13. Я полагаю, что они вспомнят о нас.
-14. Он говорит, что знает этого человека.
-15. Она боялась, что ее сын весь вечер будет сидеть перед телевизором.
-16. Я был уверен, что к десяти асам он уже выучил стихотворение.
-17. Я знал, что к девяти часам мама уже приготовит ужин и в девять часов вся семья будет сидеть за столом. Я боялся, что приду слишком поздно.
+2. Я знал, что он скоро придет. I knew that he would come soon.
+3. Я думаю, что она будет спать в это время. I think that she will be sleeping at this time.
+4. Я думал, что она будет спать в это время. I thought that she would be sleeping at this time.
+5. Она думает, что сделает всю работу к пяти часам. She thinks that she will have done all the work by five o'clock.
+6. Она думала, что сделает всю работу к пяти часам. She thought that she would have done all the work by five o'clock.
+7. Она боялась, что ее друг не придет. She was afraid that her friend would not come.
+8. Они написали, что скоро придут. The wrote that they would come soon.
+9. Я был уверен, что встречу его на станции. I was sure that I would meet him at the station.
+10. Я думаю, что папа скоро напишет нам письмо. I think that dad will write us a letter soon.
+11. Вам сказали, что в декабре мы будет писать контрольную работу? Were you told that we would write a test in December?
+12. Он понял, что никогда ее не забудет. He realized that he would never forget her.
+13. Я полагаю, что они вспомнят о нас. I suppose that they will remember us.
+14. Он говорит, что знает этого человека. He says that he knows this man.
+15. Она боялась, что ее сын весь вечер будет сидеть перед телевизором. She was afraid that her son would sit in front of the TV all evening.
+16. Я был уверен, что к десяти часам он уже выучил стихотворение. I was sure that by ten o'clock he had already learned the poem.
+17. Я знал, что к девяти часам мама уже приготовит ужин и в девять часов вся семья будет сидеть за столом. Я боялся, что приду слишком поздно. I knew that by nine o'clock Mom would have already cooked dinner and at nine o'clock the whole family would be sitting at the table. I was afraid that I would come too late.
 ~={green}118 Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующемся времени.=~
 1. Where is your luggage (багаж)? - I have left it at the station. I will take it tommorow when Nick comes to help me.
 2. I had been reading about hour when he came.

+ 33 - 0
English/Text 6.md

@@ -0,0 +1,33 @@
+			Bilingual children
+It is advantage to be able to speak another language easily, especially when you are travelling abroad. Recent scintific studies also show that bilingual people are mentally quicker than people who only know one language.
+Because of this advantage, some parents are very enthusiastic about the idea of bringing up their children to be bi- or multilingual. Children whose parents are of different nationalities clearly have good opportunities to become bilingual. The children of immigrants can easily learn two languages as well.
+Sally Greenfield lives and works in Munich in the south of Germany. Her husband is German and they have one son, James. "At home, my husband and I have always spoken English ot James. We speak German the rest of the time, for example when we are out in town or visiting German friends. We never force James to speak a particular language." Now at the age of 6, James feels comfortable in a German or an English speaking environment. "He confuses the two languages occasionally, but genarelly he is able to use each language in the appropiate situation," says Sally. "He can also change languages easily if it is necessary."
+Of course it is not always easy for children who live in bilingual or multilingual families. Some bilingual children sometimes refuse to speak one of the languages. This often happens because the child does not like the culture, people or places associated with that language.
+Sometimes school teachers do not make the siruation better when they put extra and unnecessary ppressure on bilingual pupils. Simon Blanchard suffered at shool during French lessons. The teacher always asked him very difficult questions on grammar. He never gave him top marks in test because he expected perfect results.
+Although bilingual children may have to face certain problems, the advantages of knowing more than one language well are obvious. Bilingual people are quick learners and they also know more than one culture, which makes them more tolerant towards other points of view.
+
+advantage - преимущество
+becaust of this advantage - из-за этого преимущества
+recent - недавние
+scinrific studies - научные исследования
+very enthusiastic - с большим энтузиазмом
+bringing up their children - воспитание их детей
+clearly - явно
+opportunities - возможности
+force - заставлять
+particular - определенном
+German or an English speaking environment - немецкой или англоязычной среде
+confuses - путать, сбивать с толку
+occasionally - изредка
+but genarelly - в целом
+in the appropiate situation - в соответствующей ситуации
+necessary - необходимое
+unnecessary - ненужное
+refuse - отказываться
+associated - связанный
+suffere - страдать
+Although - хотя
+may have to face certain problems - могут сталкиваться с определенными проблемами
+obvious - очевидный
+towards other - по отношению к другим
+

+ 26 - 2
English/homework 2.md

@@ -33,6 +33,30 @@
 6. People coming to London often do shopping in Oxford Street or Bond Street.
 7. My train leaves from Waterloo station at 2 p.m.
 
-148 Подчеркни правильный вариант.
+~={green}148 Подчеркни правильный вариант.=~
 1. The United Kingdom is situated on the British Isles.
-2. 
+2. Seychelles are a group of islands in the Indian Ocean.
+3. Africa is larger than Europe.
+4. If you want to see the Lake Victoria and Mount Kilimanjaro go to Kenya.
+5. Luxemburg is a small country in Europe.
+6. The longest river in the United States is the Mississippi.
+7. During winter holidays we skied in the Austrian Alps.
+8. Corsica is an island in the Mediterranean.
+9. Brussels is the capital of Belgium.
+10. The Republic of Ireland is an independent state.
+11. Lake Naroch is the most picturesque lake in Belarus.
+12. On our way to Spain we crossed the Atlantic Ocean.
+
+~={green}149 Поставь артикль the, где необходимо.=~
+1. France and Britan are separated by the Channel.
+2. The River Volga flows into the Caspian Sea.
+3. It hasn't rained for hundreds of years in the Atacama in South America.
+4. The Urals divide Asia and Europe.
+5. Chicago is on Lake Michigan.
+6. The most famous Italian river is The Tiber, which runs from the Apennine mountains into the Tyrrhenian sea.
+7. The second largest lake on the African continents is Lake Tanganyika.
+8. The population of the Rpublic of Belarus is about 10 million people.
+9. San Marino lies in the Apennine mountains near the Adriatic Sea.
+10. Manila is the capital of the Philippines.
+11. My family is going to visit the USA and Canada in summer.
+12. Elbrus is the highest peak of the Caucasian mountains.

+ 18 - 0
todo/Счета.md

@@ -1,4 +1,22 @@
 # 2025
+#### <font color = "MediumSeaGreen">Март</font>
+##### <font color = "#1D8571">Коммунальные услуги</font>
+- [x] Широкая электричество ()
+- [x] Широкая платежка ()
+- [x] Подрезково (14200)
+- [x] Нина электричество + TKO (717)
+
+##### <font color = "#1D8571">Передача показаний с 15-ого числа</font>
+- [ ] Широкая вода. хол , гор 
+- [ ] Широкая электричество: 
+- [ ] Подрезково: хол , гор , эл  (Новый счетчик горячей воды, передал по старому ) 
+- [ ] Химки: 471 - , 473 - , 450 - , 402 - , эл - 
+- [ ] Планерная Нина электричество: 
+- [ ] Планерная Батя электричество: 
+##### <font color = "#1D8571">Дополнительно</font>
+- [ ] Отдать Нине ()
+- [x] Домашний интернет
+- [x] Сотовый телефон ()
 #### <font color = "MediumSeaGreen">Февраль</font>
 ##### <font color = "#1D8571">Коммунальные услуги</font>
 - [x] Широкая электричество ()